ALEViLiK BABA MANSUR OCAGI PÜLÜMÜR BONETASNiYE
**** Ya Allah Ya Muhammed Ya Ali **** HEY INSAN OGLU INSAN OLDUGUNU UNUTMA INSANA KARSI SAYGIDA KUSUR ISLEME ELINE BELINE DILINE SAHIP OL HER NE ARARSAN ARA KENDINDE ARA iNSAN OLDUGUNU KESINLIKLE UNUTMA  
  ANA SAYFANIZ
  HABER KÖSESI: DÜZGÜN MUSAI KAZIM
  Ana Sayfa
  ÜYE OLMAK ICIN GiRiS YAPIN
  İstatistikler
  İletişim
  Misafir Defteri
  ANKENT
  ALEViLiKTE iNNAC BiCiMi
  ALEVILIGIN DAYANDIGI TEMEL KURALLARI
  Alevilik?
  Alevilikde önemli GünlerTakvim
  Alevilik inancinda Pir.rin Konumu ve Cem
  Alevi Ocaklari
  Aleviliyin Dogusu
  Alevi Olmayan Alevi Olrmu
  Aleviler Devlete Haklarini Helal Etmiyecekdir
  Aleviler neden camiye gitmezler
  Sah Baba Mansur Ocagi Boneuzag
  Biz Aleviyiz ALEVi
  Gercek Alevi
  Hz. ALİ'nin Erdemleri
  Nad Ali Dua,si
  Oniki imamlar
  Ondört Masumu Paklar
  Onyedi Kemer Bestler
  Kerbela Sehitleri
  Kureysan Ocagi
  Muarem ayinda olan Hadisler
  Muharrem Orucu Asure
  Musahip,lik ikrari
  HIZIR ORUCU
  DernaklerinHali
  Cenaze Erkani
  Kirvelik Erkani
  Semah
  YOL EDEP ERKAN CEM
  Cem Deyis,leri
  Cenaze Erkani Hakka Yürüme
  Cenet ve Cehnem
  Hakliyken haksizliga düsmekdeyiz
  Haci Bektasi Veli,den
  Pirre Verilen Hakkulla
  Pir Sultan Apdal
  PiR Kime Denir ve Pirlik ikrari
  Tahlip Nasil olmalidir
  Tasiniye Köyü
  Sah Hatayi
  Deyis
  Gülüm solmaz sivas ilinde
  LOKMA NIYAZIM VAR PIR'IME
  Yol Erenleri
  Siir
  OKUYAN BIR TOPLUM GELECEYINI GÜVENCE ALTINA ALIR!
  insanlik Alemi Kaniyor
  Dersim
  RESIMLER
  SUSKUN VE MAZLUM TOPLUM
  Kader Canan Alakoç. Siir
  Aliriza Aslan Kösesi
  Köse Yazisi Düzgün Musa-i Kazim
  Beyni Gelistiren Besinler
  Ugur Mumcu Vurulduk Ey Halkim UNUTMA BIZI
  KIRK'LAR CEMI MECLISI
  DENIZ GEZMIS YUSUF ASLAN HÜSEYIN INAN
  DÜNYA SEMAH DÖNMEye Devam Etmekde
  CEM ibadeti
  ALEVI INANCINDA KURBANIN ÖNEMI
  EHL-I BEYT SAH HÜSEYİN’E TURAP OLAN
  Kirginim Ömere Darginim Osmana Lanet okurum Mervan Oglu Yezit'de
  imam Hüseyin'ni unutturmak hic kimsenin Hatdi degildir!
  ASURA
  NEWRUZ
  ALEVILIK INANCINDA HIRSIZLAR DÜSKÜN SAYILIR
  CEM EVI ve CAMI ARASINDAKI FARK
  ViDEO iZLE
DAGLAR AGLAR AGLAR PIRIM DIYO DIYO
TAS LAR AGLAR AGLAR PIRO DIYO DIYO
<



2 Temmuz 1993 Sivas Katliamini yapanlari sidetle Nefretle Kiniyorum ve
Günümüzde Yezit Soyunu Sürdürenleri
Alevilere Zalimlik Yapanlari Lanetliyorum
Sivasda Hayatini Kayp Eden Canlarimizi Hatirasi Önünde Saygi ile Egiliyorum
<>DEVLET 02 Temmuz 1993'de SIVAS MADIMAKDA YASANAN KATLIYAMDAN DOLAYI ALEVI CAMIYASINDAN ÖZÜR DILEMELIDIR!

Musai Kazim Düzgün


Sivas Sehitleri

1-Muhibe Akarsu

2-Muhlis Akarsu

3-Gülender Akça

4-Metin Altıok

5-Ahmet Alan

6- Mehmet Atay 

7- Sehergül Ateş 

8- Behçet Aysan 

9- Erdal Ayrancı 

10- Asım Bezirci 

11- Belkıs Çakır 

12- Serpil Canik 

13- Muammer Çiçek 

14- Nesimi Çimen 

15- Carina Cuanna 

16- Serkan Doğan 

17- Hasret Gültekin 

18- Murat Güneş 

19- Gülsüm Karababa 

20- Uğur Kaynar 

21- Asaf Koçak 

22- Koray Kaya 

23- Menekşe Kaya 

24- Handan Metin 

25- Sait Metin 

26- Huriye Özkan 

27- Yeşim Özkan 

28- Ahmet Öztürk 

29- Ahmet Özyurt 

30- Nurcan Şahin 

31- Özlem Şahin 

32- Asuman Sivri 

33- Yasemin Sivri 

34- Edibe Sulari 

35- İnci Türk 

36- Kenan Yılmaz


www.boneuzag.tr.gg

Aleviler neden camiye gitmezler

ALEVILER NEDEN CAMIYE GITMEZ

Anadolu Alevileri Allah'a inanırlar. Allah'ın birliğine, Hz. Muhammet'in peygamberliğine ve Hz. Ali'nin veliliğine inançları tamdır. Hatta bunu; "Allah-Muahammet-Ali" üçlemesi ile ifade ederler.

Ayrıca Kuran'ı kutsal kitapları olarak görürler. Kuran, Hz. Muhammet zamanında değil de daha sonraki halifelerden, önce Ebubekir, sonra Ömer tarafından sahabelerden alınan bilgilerle yazıya geçilmesi sırasında tartışmalar nedeni ile toplanan bazı ayetlerin ve hadislerin yok edildiğini, yakıldığını da iddia ederler.

 

Eldeki Kuran'ın 3. halife Osman zamanında oluşmuş olduğundan da bazı çekinceleri vardır. Bu düşüncelerini eskiler; "Kuran'a kalem karıştı" diye ifade ederler.
Ayrıca, 620 yıllarının Bedevi Arap toplumunun sosyolojik yapısına uygun getirilen kurallarla değişen sosyal ve toplumsal şartlara rağmen dünyanın sürgit bu kurallarla yönetilmeye kalkılmasının sıkıntılar yaratacığını düşünürler.
Bu nedenlerle Allah'ın dünyamız ve insanlık için söyledikleri Kuran'ı Batıni yoruma tabi tutarlar. Kuran'ın ilham kaynağı olması gerektiğine inanırlar. Bu nedenle de Hz. Ali'yi "Kuran'ı Natık" yani "Konuşan Kuran" olarak değerlendirir ve buyruklarına önem verirler.

Namazın 5 vakit veya 3 vakit olmasını, 30 gün tutulan Ramazan orucunu, İslamın 5 şartından biri olarak görmezler.
Örneğin, Kuran'da 5 vakit namaz kılmanın ne sayısı, ne şekli, ne de yeri olmadığına Aleviler inanırlar. Namazın bu biçimde ve 5 vakit kılınmasının İslama Emeviler ve Abbasiler zamanında konan kurallardan biri olduğuna inanırlar. Şiilerin namazı 5 değil de 3 vakit kılmalarını da Şiilerin namazı 5 değil de 3 vakit kılmalarını da Şiilerin oluşturduğu bir kural olarak değerlendirirler.

İslamın 5 şartı olarak ifade edilen şartların da Kuran'da olmadığını, bunların da İslama sonraki dönemlerde girdiğini kabul ederler. 30 gün orucun da Kuran'da olmadığını söylerler.

Gerçekten de Kuran incelendiğinde; oruç ve ibadetten bahseder. Ama ne orucun süresi, ne de ibadetin biçimi ve sayısı Kuran'da yoktur.

Ayrıca Kuran'da camiden ve camide kılınan namazdan da söz edilmiyor. Bu da gene daha sonra İslama giren kurallardan birisidir.

Aleviler bu düşüncelerini Kuran'daki bazı ayetlere dayanarak ileri sürerler; Örneğin ibadetin biçimi ile ilgili olarak Ali İmran Suresi 191. ayette; "Onlar ki, ayakta iken, otururken, yatarken Allah'ı anarlar" şeklinde olduğunu anımsatarak ibadetin bazı kurallara bağlanamayacağını, bunların göstermelik ve şekilcilikten kaynaklandığını düşünürler.

Aleviler, "Her oruç tutmayan, namaz kılmayan Müslümanları biz İslamdan saymazsak bu büyük bir çoğunluk oluşturan insan toplumunu İslam dini dışında saymak (kafir) anlamına gelir ki, buna kimsenin hakkı yoktur. Ayrıca bu İslam'a da aykırıdır"diyorlar.

Bu konuda Kuran'ın Nisa Suresi'nin 94. ayetinde; "Size Müslüman olduğuna bildiren dünya hayatının geçici menfaatlerine gözdikerek, sen mümin değilsin demeyin"diyor. O halde İslama sonradan konan şartlar olan 5 şartı yerine getirmeyene İslam değilsiniz denemez.
Aleviler ibadetin ille de camide yapılması gerektiğini de kabul etmiyorlar. Onlar "Yeryüzünün tümü ibadet yeridir" diye düşünüyorlar. İbadet için camiye gitmek gibi bir zorunluluğu gerekli görmüyorlar.

Kendi inançlarına göre; cami etimolojik anlamda tapınak değil, toplantı yeridir. İslamiyetin ilk yıllarında Hz. Muhammet bir ibadet yeri yapmaya gerek görmemiştir. Çünkü belli bir tapınak oluşturmak ve düzenli olarak sadece orada ibadet yapmak onun getirdiği inanç sistemine aykırıdır. Nitekim o yıllarda ibadetin özellikle gece yapılması, gösterişten kaçınılması isteniyordu.
Bazı müslümanların Mekke-Medine yolu üstünde Kuğba Köyünde yaptırdığı Camiyi Hz. Muhammed, "Dedikodudan başka bir şeye yaramıyor" gerekçesiyle yıktırmıştır. Peygamber elbette bunu Allah'ın ilhamına aykırı olarak yapmaz.

Bu konuda Kurandaki 2 ayet ilginçtir. İşte Tövbe Suresin'de 107. ayet: "Zarar vermek, inkar etmek müminlerin arasını açmak Allah ve Peygamber'ine karşı savaşanlara daha önceden gözcülük yapmak üzere bir mescit kurup, biz sadece iyilik yapmak istedik diye yemin edenlerin yalancı olduklarına şüphesiz ki Allah'da şahittir."
Bu ayetin devamındaki 108. ayette ise; bakın Kuran ne diyor:

"Ey Muhammed, o mescide hiç gitme, Allah'a karşı gelmekden sakınanlarla bulanman daha uygundur. Orada arınmak isteyen insanlar vardır. Allah, arınmak isteyenleri sever."

Demek ki ibadet yapmak için cami şartı aranamayacağı gibi her yapılan camiyi "Allah'ın Evi" olarakda görmek de doğru değildir.

Aleviler, Allah için ille de şu şartlar yerine getirilerek yapılır gibi katı kurallara katılmıyorlar. Kuran'daki bir ayet bu düşünceyi doğruluyorlar. Bakın Hadid Suresi 4. ayet ne diyor. "Nerede olursanız olun o sizinle beraberdir. Allah ne yaptıklarınızı görür."
Namaz ve cami ilişkisini Hacı Bektaşi Veli soyevlatlarından A.Celalettin Ulusoy "Alevi Bektaşi yolu" kitabında bakın şöyle ifade ediyor:

"Hz. Muhammed'den sonra halifeler özellikle Ümeyyeoğulları ve Abbasoğulları istedikleri düzeyde manevi saygınlığa sahip olamamışlardı. Hükümranlıklarını güçlendirmek için, İslam toplumunun her kesimine ulaşan bir propagandaya gereksinme duyuyorlardı. Bunun o çağda en kolay ve etkili yolu topluluklara hitap etmek şekli idi. Bu amaçla Müslümanların belli saatlerde belli yerlerde toplanmaları ihtilal çevrelerincede teşvik ediliyor ve hatta zorunlu tutuluyordu. Nitekim, Emeviler zamanında camiler Ali'yi ve onun soyunu kötülemek için konuşma yerleri olmuştur."

Bu ve benzeri nedenlerle ibadet için camilere gitmeyen Aleviler-Bektaşiler ibadetlerini,Cemlerini uygun evlerde yapıyorlar. Cemiyet evi veya Cemevi adı ile toplantı yapılan Cem yapılan binaları bulunan köy sayısı yok denecek kadar az buluyor.

Aleviler'in Cemine kadın-erkek, yaşlı-genç herkes gelebilir. Dede önderliğinde ve bağlama eşliğinde ibadet yapılır. Oturuş biçimi ise toplumsal ilişkiyi geliştiren, küskünlükleri gideren, kin ve düşmanlık kapılarını kapatıp, barışa kardeşliğe yönelmeyi kolaylaştıran içtenlikli bir ibadet tarzı olarak yüz yüze, cemal cemale oturma biçimindedir. Allah'a ibadet ve dualarla birlikte sohbet, yardımlaşma, kişi ve toplum sorunlarına çare bulma imkanları sağlayan toplu tapınma biçimidir. İnsanın insana yakın olması bu biçimde daha kolay oluşuyor.

Duvara değil cemale, "Didar-ı pak'e" yani temiz insan yüzüne bakmak, insanın yaptığı cami binasından önce Allah'ın özenle yaratıp, "Bütün meleklerin secde ettiği" insanı kutsal görmek Alevilerde ibadetin esasını oluşturuyor. Bu anlayışla Aleviler; "Secde ademedir", "Hak ademedir" düşüncesiyle insanı, insan sevgisini dinin esası haline getirmişerdir.



Siteye Gelen Canlarin Sayisi 203888 ziyaretçiDeyerli Canlarin Hepsine Cani Gönülden tesekür Ederim! Aski Niyazimla. Musa-i Kazim Düzgün
Ehl-i Beyt Soyocagi Boneuzag TÜM DINLERI KARDES OLARAK GÖRÜR  
 

ASURE GÜNÜ RESMI DINI TATiL OLSUN DIYENLER
EVET OLSUN
HAYIR OLMASIN

(Sonucu göster)


 
iyiki burdasiniz / iyiki varsiniz "begen facebook'ta PAYLAS"  
   
Reklam  
   
ÜLKEYI YÖNETENLER HERZAMAN BARISCI OLMALI  
 
ALEVI - SUNNI AYRIMINI YAPAN YEZIT DÜSÜNCESINDEKI YÖNETICILER INSANLIKTAN NASIBINI ALMAYAN KINDAR DINCILERDIR


 


bütün evren semah döner döner Ali diye diye



 

 

Ehli beytde ve imam Hüseyin ASKINA
göz Pinarim Herdem Sel olup Akar ya Hüseyin 
 
HAK HUKUK ADALET OLACAKSA HER KES ICIN OLMALI  
 

 
ÖZGÜRLÜK ve BARIS ADINA NE OLURSAN OL ÖNCE INSAN OL  
 

 
INSANLAR ARASINDA AYRIM YAPANILARI LANETLIYORUM  
  Bildergebnis für boneuzag. tr.gg resimler
          
            
 

 
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=