ALEViLiK BABA MANSUR OCAGI PÜLÜMÜR BONETASNiYE
**** Ya Allah Ya Muhammed Ya Ali **** HEY INSAN OGLU INSAN OLDUGUNU UNUTMA INSANA KARSI SAYGIDA KUSUR ISLEME ELINE BELINE DILINE SAHIP OL HER NE ARARSAN ARA KENDINDE ARA iNSAN OLDUGUNU KESINLIKLE UNUTMA  
  ANA SAYFANIZ
  HABER KÖSESI: DÜZGÜN MUSAI KAZIM
  Ana Sayfa
  ÜYE OLMAK ICIN GiRiS YAPIN
  İstatistikler
  İletişim
  Misafir Defteri
  ANKENT
  ALEViLiKTE iNNAC BiCiMi
  ALEVILIGIN DAYANDIGI TEMEL KURALLARI
  Alevilik?
  Alevilikde önemli GünlerTakvim
  Alevilik inancinda Pir.rin Konumu ve Cem
  Alevi Ocaklari
  Aleviliyin Dogusu
  Alevi Olmayan Alevi Olrmu
  Aleviler Devlete Haklarini Helal Etmiyecekdir
  Aleviler neden camiye gitmezler
  Sah Baba Mansur Ocagi Boneuzag
  Biz Aleviyiz ALEVi
  Gercek Alevi
  Hz. ALİ'nin Erdemleri
  Nad Ali Dua,si
  Oniki imamlar
  Ondört Masumu Paklar
  Onyedi Kemer Bestler
  Kerbela Sehitleri
  Kureysan Ocagi
  Muarem ayinda olan Hadisler
  Muharrem Orucu Asure
  Musahip,lik ikrari
  HIZIR ORUCU
  DernaklerinHali
  Cenaze Erkani
  Kirvelik Erkani
  Semah
  YOL EDEP ERKAN CEM
  Cem Deyis,leri
  Cenaze Erkani Hakka Yürüme
  Cenet ve Cehnem
  Hakliyken haksizliga düsmekdeyiz
  Haci Bektasi Veli,den
  Pirre Verilen Hakkulla
  Pir Sultan Apdal
  PiR Kime Denir ve Pirlik ikrari
  Tahlip Nasil olmalidir
  Tasiniye Köyü
  Sah Hatayi
  Deyis
  Gülüm solmaz sivas ilinde
  LOKMA NIYAZIM VAR PIR'IME
  Yol Erenleri
  Siir
  OKUYAN BIR TOPLUM GELECEYINI GÜVENCE ALTINA ALIR!
  insanlik Alemi Kaniyor
  Dersim
  RESIMLER
  SUSKUN VE MAZLUM TOPLUM
  Kader Canan Alakoç. Siir
  Aliriza Aslan Kösesi
  Köse Yazisi Düzgün Musa-i Kazim
  Beyni Gelistiren Besinler
  Ugur Mumcu Vurulduk Ey Halkim UNUTMA BIZI
  KIRK'LAR CEMI MECLISI
  DENIZ GEZMIS YUSUF ASLAN HÜSEYIN INAN
  DÜNYA SEMAH DÖNMEye Devam Etmekde
  CEM ibadeti
  ALEVI INANCINDA KURBANIN ÖNEMI
  EHL-I BEYT SAH HÜSEYİN’E TURAP OLAN
  Kirginim Ömere Darginim Osmana Lanet okurum Mervan Oglu Yezit'de
  imam Hüseyin'ni unutturmak hic kimsenin Hatdi degildir!
  ASURA
  NEWRUZ
  ALEVILIK INANCINDA HIRSIZLAR DÜSKÜN SAYILIR
  CEM EVI ve CAMI ARASINDAKI FARK
  ViDEO iZLE
DAGLAR AGLAR AGLAR PIRIM DIYO DIYO
TAS LAR AGLAR AGLAR PIRO DIYO DIYO
<



2 Temmuz 1993 Sivas Katliamini yapanlari sidetle Nefretle Kiniyorum ve
Günümüzde Yezit Soyunu Sürdürenleri
Alevilere Zalimlik Yapanlari Lanetliyorum
Sivasda Hayatini Kayp Eden Canlarimizi Hatirasi Önünde Saygi ile Egiliyorum
<>DEVLET 02 Temmuz 1993'de SIVAS MADIMAKDA YASANAN KATLIYAMDAN DOLAYI ALEVI CAMIYASINDAN ÖZÜR DILEMELIDIR!

Musai Kazim Düzgün


Sivas Sehitleri

1-Muhibe Akarsu

2-Muhlis Akarsu

3-Gülender Akça

4-Metin Altıok

5-Ahmet Alan

6- Mehmet Atay 

7- Sehergül Ateş 

8- Behçet Aysan 

9- Erdal Ayrancı 

10- Asım Bezirci 

11- Belkıs Çakır 

12- Serpil Canik 

13- Muammer Çiçek 

14- Nesimi Çimen 

15- Carina Cuanna 

16- Serkan Doğan 

17- Hasret Gültekin 

18- Murat Güneş 

19- Gülsüm Karababa 

20- Uğur Kaynar 

21- Asaf Koçak 

22- Koray Kaya 

23- Menekşe Kaya 

24- Handan Metin 

25- Sait Metin 

26- Huriye Özkan 

27- Yeşim Özkan 

28- Ahmet Öztürk 

29- Ahmet Özyurt 

30- Nurcan Şahin 

31- Özlem Şahin 

32- Asuman Sivri 

33- Yasemin Sivri 

34- Edibe Sulari 

35- İnci Türk 

36- Kenan Yılmaz


www.boneuzag.tr.gg

Sah Baba Mansur Ocagi Boneuzag



                          

ALLA
H'A YARVARMAK, SIGINMAK "DUA" ETMEK ONUN YÜCE VARLIGINA SIGINIP INANMAK insan icin EN BÜYÜK SEREFDIR! BABA MANSUR OCAGI ALEVILIGI ISLAMIN ICINDE VE ÖZÜNDE GÖRMEKDE. CÜNKÜ ALEViLiK iSLAMDIR - iSLAMIN ÖZÜDÜR iSLAMi iMAM ALi ile iLK KABUL EDENDiR PEYGAMBERIMIZ Hz MUHAMMED MUSTAFA,DIR KITABIMIZ KURANI KERIMDIR HALIFEMIZ IMAM ALI VE ON IKI IMAMLARDIR YOL ÖNDERLERIMIZ SEYYIDI SADET EVLADI RESUL SOYUNDAN GELEN PIR,LERIMIZDIR... IBADET YERLERIMIZ TAHLIPIN EVI PIRIN EVI VE CEM EVLERIDIR. BUNUN TERSINI DÜSÜNMEK DEHLALETDIR. ALEVILIGI BENIMSEMIYENLERDIR!

"Gelin Canlar Ehli Beyit Bahcesinde Birer GÜL olalim Ehli Beyit inanciyla Beslenip Büyüyelim insani Kamil Meltebesine olasalim" 

Baba Mansur ocagi Hakk Muhammed Ali Yolunda Ehl-i Beyt inanci Cizgisinde Alevi islam Anlayisi icinde Yol Edep Erkan ögretisini verir.

Baba Mansur Ocagi icinde yer allan Baba Mansur Evlatlari El ele El Hakk'a ikrar yoluna Bagli kalarak Mürsidini Pir'ini Rayberini Pir - Tahlip Konumunu Ocak icinde Yürütmeyle Hükümlüdür.

"BEN BABA MANSURLUYUM DIYEN BIRI SUNLARI KABUL ETMELIDIR"

1 - ALLAH'I PEYGAMBERI VE KURAN'NI INKAR ETMEMELI.
2 - HAKK MUHAMMED ALI'NIN BIRLIGINI KABUL ETMELIDIR.
3 - ALEVILIK ISLAMIN ICINDE OLDUGUNU KABUL ETMELIDIR.
4 - ALEVILIKDE SECDE OLDUGUNU KABUL ETMELIDIR.
5 -  ALEVILIKDE KIBLE OLDUGUNU KABUL ETMELIDIR.
6 - ALEVILIKDE APDEST OLDUGUNU KABUL ETMELIDIR.
7 - ALEVILIKDE IBADET "ZIKIR" OLDUGUNU KABUL ETMELIDIR.
8 - ALEVILIKDE ALLAH'U EKBER OLDUGUNU KABUL ETMELIDIR.
9 - ALEVILIKDE KURBAN VE "KURBAN DUASI" OLDUGUNU KABUL ETMELIDIR. 
10 - TÜM BUNLARI YOK SAYAN BIR BABA MANSUR EVLADINA PIRLIK YAPMAK CAYIZ DEGILDIR

Seyyid BABA MANSUR OCAGI
HAZRE-Ti MUHAMMED VE iMAM-I ALi.DEN BABA MANSUR.RA KADAR GELEN EVLATLARI SiLSiLE NAMEDiR VE BABA MANSUR:UN SECERESiNDE ALIMISTIR

Kureş (Kureşey : Hz. Muhammed.din Kabilesinin adi buradan gelmektedir
Kilap
Kussay
Abdülmenaf
Haşim
Abdülmuttalip
Ebu Talip
imam Aliyyel murtaza emirülmiminün sahi velayet
imam Ali.nin oglu imam Hasan Hulki Riza.dir
imam Ali.nin oglu imam Hüseyin kerbela
imam Hüseyin.in oglu imam Zeynel Abidin
imam Zeynel Abidin´in oglu imam Muhammed Bakir
imam Muhammed Bakir´in oglu imam Caferi Saadik
imam Caferi Saadik´in oglu imam Musai Kazim
imam Musai Kazim´in oglu imam Aliyül Riza
imam Aliyül Riza´nin oglu imam El Naki
imam El Taki´nin oglu imam El Naki
imam El Taki ´nin oglu imam Hasan Ali Asker
imam Hasan Ali Asker.in oglu imam Mehti sahip zaman
imam Muhammed Bakir´in oglu seyyid Abdullah
seyyid Abdulla´in oglu seyyid Ali
seyyid Ali´nin oglu seyyid Mahmut
seyyid Mahmut oglu seyyid Ahmet
seyyid Ahmedin oglu seyyid Abdullah
seyyid Abdullahin oglu seyyid Serafettin
seyyid Serafettin oglu seyyid Yakup
seyyid Yakup oglu seyyid ibrahim
seyyid ibrahim oglu seyyid Celalettin
seyyid Celalettin oglu seyyid Hasan
seyyid Hasan oglu seyyit ishak
seyyid ishak oglu seyyid Ahmet
seyyid Ahmet oglu seyyid Sehlattin
seyyid Selahattin oglu seyyid Cafer
seyyid Cafer oglu seyyit Selahattin
seyyid Mustafa oglu seyyid Süleyman
seyyid Süleyman oglu seyyid Kasim
seyyid Kasim oglu seyyit Veli Baba
seyyid Veli Baba oglu seyyid Baba Mansur
seyyid Baba Mansur oglu seyyid Mahmut
seyyid Mahmut oglu seyyid Seydeseni
seyyid Seydeseni oglu seyyid Ali
seyyid Ali oglu seyyit Baba Dursun
seyyid Baba Dursun oglu seyyid Baba
seyyid Baba oglu seyyid Hüseyin Düzgün
seyyid Hüseyin Düzgün oglu seyyid Ali Düzgün
seyyid Ali Düzgün oglu seyyid Musai Kazim Düzgün

Seyyid Mahmut Baba mansurun ogludur Baba masurun Üc oglu vardir 1 Seyyid Mahmut 2 Seyyid ibrahim 3 Seyyid kasim.dir Sah Babamansurun soyu imam Muhammed Bakirin oglu Seyyid Abdullah.tan geliyor.

Ocak merkezi muhundi olmasina karsin Baba Mansurlular zamanla tunceli.nin tüm ilcelerine dagilirlar.bunlar mazgert muhundi pülümür ilcesi tasniye yeni adi gökcekonak köyü ve pamuklu köyüne yerlesirler buralardan erzincan.tercan cayirli askale sivas divrigi.ye dagilmislardir günümüzde genellikle istanbul.bursa. izmir. aydin gibi büyük ketlere yerlesmislerdir tunceli erzincan erzurumve sivas. daki alevilerin cogusu baba mansur ocagina baglanmislardir kimisine mürsit kimisine pir kimisine ise rayberlik üstlenmislerdir.

Baba mansur ocagina dogu Anadolu bölgesindeki büyük Asiretlerin cogu baba mansur ocagina baglidirlar. bunlardan birkaci Kocgirililer asireti. Balabanlilar asireti, Savanlilar asreti Areyliler Asireti Gaboronlilar butkanlilar Guresan ocagi Pirlik ve Lolanlilar Carekanlilar ve diyerlerine Mürsidlik Yapilmaktadir ve

bu ocaklar ve asiretler Baba mansur ocagina baglidirlar.

Bunlarin disinda bircok Alevi asiretlerine pirlik ve Mursitlik yapmaktadirlar dogu bölgesindeke Alevi ocaklari icerisinde encok tahlip.bi olan ocak Baba Mansur ocagidir.devaminda guresan ocagi gelmektedir.Baba mansur ocagina bagli olan Tahlip.ler Hak Muhammed Ali.nin birliyine Ehl.i Beyit.de verdiyi ikrara sahip cikarak cani gönülde baglidirler Pirlerine mürsit.lerine Rayberlerine enüst derecede deyer vermektedirler.

Boneuzag Sah Baba Mansur Soy Ocagi

 Tunceli ili Pülümür ilcesi Kirmizi Köprü Nahiyesi Tasiniye köyün Köyünde  bulunan Bonouzag ocagi Seyyit Mahmut tarafindan yapilmistir Seyyit Mahmut pamuklu köyünde okuzleriyle yola cikarak Tasniye koyüne dogru yol alir ve derki benim ökuzlerim nerede cömelirseler ben yeni ocak yerimi orada insa edecem ve tasniye köyüne varir öküzleri koyün girisi olan dehstede durmasini bekler cünkü dehste düz bir alandi ancak okuzleri burda cömelmek ister ama herdedense cömelmezler yola devam ederler ve su anda ismi Bonouzag olan yere varirlar ve öküzler burada cömelip kalkmazlar ve seyyit mahmut ocagin burada insah eder ve burada mekan kurur.

Ayrica 
 

 

Boneuzag Tasnıye (Gökçekonak) köyümuzde bulununan Ana Yemıse nın evı ,Xızır ın misafir olduğu ve biz Babamansurluların ziyaretgahıdır. köyde Ana Yemişe nın evınde cem bağlanır.kardır kıştır.em sırasında herkes Ya Haq . Ana Ya Xızır der yakarır. evın içerısını Yeşil otlar sarar.Kapı da Xızır belırır.Misafiri olur cemde bulunur. ev suan yıkılmıs olsada kapısı hala duran zıyarettır.

Bonuozag ocaginda Alevi inanci ögretisi verilmistir cevre köyler buraya gelip cem ibadetlerini yapmislardir Bonouzag ocagi Devlet Tarafindan 1927 yillarinda Cem ibadeti yapildigi sirada Askerlerin Baskini sonucu Cem baglayan Pirleri Tutukluyarak Köyün Karakoluna Götürmüslerdir bu Sirada Boneuzag'dan bir isik Yükselerek Karakolun Üzerine gelir Burada cikan Kargasada bir Asker Yasamini yitirir bu olay Üzerine Devlet Boneuzag ocagini Yakarak Yikitirilmistir Boneuzagin yapimina devlet tarafindan birdaha izin verilmemistir Devletin tüm baskilarina rahmen Baba mansur ocagina bagli olan canlar herzaman bu ocaga sahip cikmislardir. biz aleviler olarak Hak Muhammet Ali.nin yolunda ödün vermiyeceyimizi herkesin bilmesi gerekir bizler imam Hüseyin gibi dik dürüsümüzü elimizde bir ömür boyu birakmiyacagiz yolumuza ibadetlerimize cem evlerine Alevi inancina sahip cikacagiz. 

Boneuzag
Sah Baba Mansur Soy Ocagi Bonetasiniye Sah Baba Mansur Soyundan olan  seyyit Baba Dursun Evlatlarinda olan "Pir Seyyid Baba Düzgün". "Pir Seyyid Hüseyin Düzgün" ve "Pir Seyyid Ali düzgün" cogu Alevi Asiretlerin ve Ocaklarin Mürsitleri olarak Hak Muhammed Ali.nin Yolunda pirlik ve mürsitlik makaminda Adaleti sagliyarak Alevi inancindan ödün vermeyerek Eritmeden dogrulugu dürüstlügü benimserek Kuresanlilari ve Yol Tahliplerini Ötelestirmeden Birlestirici Özelikleriyle Hakk Lokmasinda haram ile Helali ayritarak Ehl-i beyit yolunu günümüze tasimislardi. öncelikle bu Pir'lerimize sükran burcluyuz Önlerinde Saygi ve Sevgi ile Egilip Ayaklarini Niyaz Edip Yollarina Turap olurum.

Kisaca bu Nur Yüzlü Pirlerimizi Taniyalim

Degerli Canlar sizinle bir konuyu Kisaca paylasmak isterim Benim Annemin Babasi olan Seyyid Bava Düzgün bir gün Babasi Yanina cagiriyor kendisinle konusuyor diyorki bak düzgün sen artik yetiskin caga olasdin Senin artik tek basina Pirlik icinTahliplerin Evlerine gidip Pirlik yapmalisin seni Pirlik yapacak konumunda görüyorum ve yarin sabah Kalkip yola cikder Ertesigün Gün agirdiginda Dedem Bava Düzgün Kalkip hazirliklar yapar Atinida hazirlar ve yola cikma vaktigelir Babasiyla birlikde disaricikarlar babasi kendisini yolcu etmeden kendisine bir Nasihatda bulunur bak oglum simdi ben seni Tahliplerin evine Canli olarak gönderiyorum Sen Tahlipin Esliyinde iceri Adim atdiginan Cansiz olarak gireceksin ve Cansiz olarak esliyinden cikacaksin Tahlipin Evinden disari cikdiginda Canli olarakda Evine döneceksin diye nasihatda bulunur.

Ayrica Seyyid Bava Düzgün 1938 Dersim olaylarinda Baba'si ve Abisi ile Birlikde Tutuklanarak Pülümürde Dar Agacina Elleri Kelepceli bir sekilde Götürdükleri sirada Eline Takili olan Kelepceden Kurtulmaya Basarmisdir ve Baba sina Dönerek Baba ben Ellerimi Cözdüm Sizin Elinizi Cözeyim siz Kacip kurtulun der Babasida Hayir Der ben Yasliyim Kosamam Sen Git Bütün hakim Sana Helaldir Hz  Ali  darina  yetissin  atilan   kursunlar  seni   bulmasin  cümle melekler  seninle olsun  Hakin  birliyi  icin  kac oglum senin yolun acik görünüyor yildizin   yanik  olsun  sen beni düsünme ben Haka yürüyorüm  dedi  HIZIR seninle Yoldas olsun Baba Mansur Kilavuzun olsun der Kendisine uzun bir dua okur Babasinin Gözleri Yas ile dolar. Bava Düzgün bu Seferde Ayni Sekilde Abisine Söyler Abiside Ellerini Cözmemesini ister ve Derki Sen Kac Seni Bekleyen bir Esin var beni Bekliyen Yok unun icin Senin Gitmen En dogrusu olur ve Kendi Aralarinda Helellasarak Bava Düzgün Kacmayi Göze Alir Askerler Hernekadar Arkasinda Ates Acsalarda Kendisine hicbir kursun hisabet etmez baba Düzgünün Arkasinda Sadece bir isik Görünür Askerlerde bu ise bihayli Sasirirlar Böylece Bava Düzgün ormanin icine Girerek izini Kayp Eder Yaklasik 9 Ay Dagda bir Magarada Saklanir Af Cikdikdan sonra Ailesinin ve Mürüplerin icine Döner.  Ancak Babasi ve Abisi Pülümürde Dar Agacinda Kursunlanarak Hayatlarini kayp ederler. Bava Düzgün Aynizamanda  ilim irfan bilim sahibidi. Dedemin Hatirasi önünde Saygi ile Sevgi ile Egiliyorum 


Dedem Seyyid Hüseyin Düzgün Tahliplerine Gitdiginde Tahlipler tarafindan Verilen Hak kulayi Durumu iyi olmayan tahliplerine Dagitmisdir ve Gercekden durumu iyi olmayan bir Tahlibi Dara Gelip Hakkullasini Vermesi icinde Kendi Cebinde Hakkullayi Tahlibin Eline Vererek Duasini Vermis ve bu hakkullayida Almayip Tahlibine Lokma niyetiyle Geri Vermisdir. Tahliplerinde Evine Döndügündede genelde Eli bos olarak dönmüsdür bu yüzdedirki Bölge Halki Kendisine Bava Düzgün Cömert Lakabi Takmislardir.

Babam Seyyid Ali Düzgün Gencliginde Pir'lik Yapmaya Bas Koymusdur 24 Yasindayken Nefsini Köretmek icin Kirk gün kirk gece cile celerek Düzgün Baba Mekengahinda Yüce Ulu Allah'a siginip ibadet ederek Nefsini Köretmistir. ayrica Sürekli Babasiyla ve Amcasi olan Bava Düzgünün Yaninda bulunmus onlarla beraber Tahliplere gitmis Erken Yasda Ehl-i Beyt Kapisina baglanarak ikrar niyazina Sahip Cikmisdir Askerden Sonra Kesinlikle Sakalini Kesmeyip Hakk Yoluna Baglanarak Sakal birakmaya karar vermisdir. ve Nefsini Öldürmek icinde Tuncelide Bulunan Düzgün Baba Ziyaret Gahinda Kirk gün Kirk Gece ibadet ve zikir Ederek Dünya Nefsinden Arinmisdir. hic bir Zaman Helal olmayan Alinmayan bir Lokmaya Tenezül Edip Almamisdir. Vermis oldugu Dualarda ve Zikirlerde Kerametini Göstermisdir. Boneuzag Ocaginda Tiglamis oldugu Kurbani Üc Kez üst üste yerden beli bir mesafe yükseledigi görülmüsdür ve hakk'la hak olmusdur yine Ayni Sekilde Vermis oldugu Sofra Duasinda Sofranin Kendi Etrafinda dönerek Yükseldigide Görülmüsdur. Herzaman Her ortamda Yol Tahliplerini Dogrulukdan Dürüstlükden ve Vermis olduklari ikrardan Ayrilmamalarini itina ile Söylemisdir.

Babamansur Pir Hüseyin Evladi
Pir’im Seyyid Ali Düzgün Erendir
Hakikati Nuru Cemalinde Görünen
Ehl-i Beyt Sah Hüseyin’e Turap olan
Pir’im Seyyid Ali Düzgün Erendir
Pir’im Seyyid Ali Düzgün Erendir.
 
Henüz Yirmi dört Yaslarindayken 
izeti Nefsini Kör etmek icin Yola Cikan
Düzgün Baba Mekangahinda darda duran
Ehl-i Beyt Sah Hüseyin’e Turap olan
Pir’im Seyyid Ali Düzgün Erendir
Pir’im Seyyid Ali Düzgün Erendir.
 
Düzgün Baba Dergahinda Nefsini Körelten
Kirk gün Kirk gece Özünü dara cekip Arinan 
Eline Beline Diline Leke Sürdürmeyen
Ehl-i Beyt Sah Hüseyin’e Turap olan
Pir’im Seyyid Ali Düzgün Erendir
Pir’im Seyyid Ali Düzgün Erendir.
 
Kilavuzu HIZIR ile Yol alan
Yüregi imam Hüseyin icin yanan
Seher Vakti Zikir ile Hakk’a siginan
Ehl-i Beyt Sah Hüseyin’e Turap olan
Pir’im Seyyid Ali Düzgün Erendir
Pir’im Seyyid Ali Düzgün Erendir.
 
Alemin Nuru Yansir Nuru Cemaline
Ahirzaman icinde yol alip gelen 
Özü Sözü imam Ali ile ikrari bulan
Ehl-i Beyt Sah Hüseyin’e Turap olan
Pir’im Seyyid Ali Düzgün Erendir
Pir’im Seyyid Ali Düzgün Erendir.
 
Musa-i Kazim Yol Erkana bel Baglar
izeti Nefsinizi Kör Eyleyin Can’lar
Eli Haram Lokmaya Uzanmayan
Kilavuzu Sag Kolunda Hazir ola
Ehl-i Beyt Sah Hüseyin’e Turap olan
Pir’im Seyyid Ali Düzgün Erendir
Pir’im Seyyid Ali Düzgün Erendir.  

  

Seyyid Baba mansurun bir Kerametini burdan yazmak istiyorum

Yürüyen Duvar Efsânesi
Yürüyen Duvar Efsânesi Seyyid Baba mansur ile Seyyid Haci Kureyş, arasinda yasanir
Yürüyen Duvar Efsânesi Mazgirt İlçesi'ne bağlı Darıkent (Muhundu) Bucağı'nda geçer. Sah Baba Mansur Dersimin Mazgirt ilçesine bağlı Muhundu köyünde barınacak bir ev inşa etmeye başlar. Ancak kendisine yardımcı olabilecek kimi kimsesi olmadığı için evin inşaatında tek başına çalışır.

Sah Baba Mansurun kendisinin barinacagi Ev insaatina basladigini duyan Seyyid Kureyş, Baba Mansur’a yardım etmek için Zeve köyünden yola çikar yola çıktığında “Kızıl Yılan” asasını eline alır. Seyyid Kureyş’in eline aldığı asa anında zehirli bir yılana dönüşür. Dağlık, ormanlık ve engebeli arazide ilerlemeye çalışan Seyyid Haci Kureyş, Muhundu (Darıkent) köyü yakınına vardığında çevreye zarar veren boz bir ayı (Bazı kaynaklarda ‘aslan’ olarak geçer.) ile karşılaşır. Ayı, Haci Kureyş’i görünce şaha kalkıp pençeleriyle saldırmaya hazırlanır. Ayı, veya aslan kendisine yaklaşmak üzereyken Seyyid Kureyş; “Ya Allah” diyerek sağ elini ayıya doğru uzatır. Elini uzatır uzatmaz ayı olduğu yerde durur. Eliyle sırtını sıvazlayıp sakinleştirdiği ayıya veya aslana binen Seyyid Kureyş yoluna devam eder.

Bu sirada Baba mansur Muhundu.de Evin duvarini örmeye devam ederken bir Erenin ayi'ya bindigini yoldan geldigini görür bu Ereni karsilamak icin kendisinide bu Erenin Kerametine karsi bir keramet göstere bilmek icin Allah siginir dua eder daha sonra gelen Erenin Haci Kureyş oldugunu Haci Kureyşin bir ayi.ya binip geldigini fark eder Haci Kureisi karsilamak icin yapmis oldugu duvarin üstünde kendi icinden Hakk Muhammed Ali.ye siginarak Hz Hiziri cagirir dua eder ve o anda duvarin yürüdüyünü görür.

Baba Mansur Haci Kureyş yürüyen düvarin üstünde karsilar Mansur'un bu kerametini ikrar ile izleyen Haci Kureyş hemen Ayi.dan inerek Baba mansurun yanina gider Baba mansura siginarak söyleder ya mansur "Ben canlıyi terbiye ettim sankinlestirip binerek geldim, ama sen bir cansızı yürüttün. Senin kerametin benim gösterdiğim kerametten daha büyüktür diyerek Baba Mansur'un elini öper ve onu kendisine ‘Pir’ olarak seçmek ister ve o an Baba mansurun gözleri dolar göz pinarlari akar ve Haci Kureyşe bakarak benim mücizem sana karsi deyildi bir Erenin ayiya binerek geldigini görünce Allah'a sigindim dua ettim ve o an DUVARIN YÜRÜDÜGÜNÜ vark ettim der

Ya Kureyş unutma ki bizim yolumuz Ehl-i Beyit.tin yoludur bu yolda kücük büyük olmaz kibirlik olmaz. yola baglilik geregi vardir Ehl-i Beytde baglanmak icin inancimizda bir Pir'e Mürsid'de Rayber'e bel baglayip ikrar verip Tahlip olmak gerek bu yolda hepimiz Tahlipbiz bizde bunun geregini yerine getirmemiz icin Hakk Muhammed Ali.nin yolunda birlik beraberliyimiz icin benim sana hem Pir hemde Mürsid olmayi ve seninde bana Talip olmani kabul ediyorum bu ikrarimiz kiyametin sonuna kadar ebediyen Ocaklarimiz arasinda devam etmesini Ulu Tanridan niyaz edip Kabul etmesini diliyorum.

Cenabi Allah bizi ikrar-imizla sivanipda bizi mahcup eylesmesin yüzümüzü ikrarimizdan döndürmesin bizi ikrarindan dönenlerden eylemesin Pir Talip ikrarimiz dayim Ehl-i Beyit soyu ve Ehl-i Beytde Tahlip olanlarin soyu sonsuza denk asirlar boyu yasasin yol isigimiz Hic sönmesin der ve Seyyid Baba Mansurun Seyyid Haci Kureyş, Kerametini ve bir birine verdikleri ikrar-ini duyan canlar tarafindan büyük cosku ile karsilanir ve baba mansur ocagi. etrafinda toplanan canlar bu olayi bütün cevre köylerine dagitirlar. Daha sonra Dersimde bulunan Asiretler hem Baba Mansur Ocagina hemde Haci Kureyş Ocagina ikrar verip yola Tahlip olmaya baslarlar böylece Ehl-i Beyit.tin yolu Hakk Muhammed Ali yolunda Oniki imamlar inanciyla yeniden Sahlanir.

Baba Mansur ocagi artik Kureyşan ocagina Mürsit olmustur ve büyük bir cem türeni düzenlenir Kurbanlar kesilir cevre köyler bu ceme davet edilir birlik beraberliyin büyük duruga olasir Mürsit Pir.ler rayberler devrisle bu cem.de hazir bulunurlar ve Hak Muhammed Ali.nin ve Ehl-i beyit sevgisi duruk noktasina erisir böylece kuresan ocagi Baba Mansur ocagina baglanmis olur. O günden sonra Mansur Ocagindan olanlara hürmette kusur etmeyen Kureyş Ocagi Baba Mansur Ocagina bağlanarak taliplik yapmışlardır.

 

                DUVAR YÜRÜDÜ
Bagrin sehrinde heypir toplanmis canlar
Birnur olusur candan gönül yumaginda
Babamansur selam salmis mürüplerine
Yürekler cosmus bugün pirini gözler
Kir atiyla sahlanmis duvalar dilinde
Birdal buldu tutuldu ulu divana sigindi
Elini atti duvara Hizir cedine yetisti
Yürü dedi yürüdü (duvar yürüdü +2

Meydanda eren dolanir etrafi perdelenir
Mansur saha geldi pirin cedi-cemal oldu
Tanriya sigindi irmak olup akti
Derya denizi diye duvaya daldi
Hü dedikce cedine yetisti embiyalar
Birdal buldu tutuldu ulu divana sigindi
Elini atti duvara Hizir cedine yetisti
Yürü dedi yürüdü ( duvar yürüdü +2 )

Baba.mansur Hak ile can oldu sürec.de
Kurani kalpte tasir baglar özü kirklara
Yol mürüpleri siginir mansur duvasina
Yüce melek sahit olur pirin sirina
Gureyis belbaglar yol ikrarina
Birdal buldu tutuldu Ulu divana sigindi
Elini atti duvara Hizir cedine yetisti
Yürü dedi yürüdü ( duvar yürüdü +2 )

Mansur diye yetisti can ille canana
ikrar aldi bagli kaldi dönen semeh-larda
Ezgi oldu akan irmakta birliyi buldu
Makbul olan hersey eline nisan oldu
Pirliyi kalbine kazdi Ali aski dersimi sardi
Birdal buldu tutuldu Ulu divana sigindi
Elini atti duvara Hizir cedine yetisti
Yürü dedi yürüdü ( duvar yürüdü +2 )

Hane hane tahlip gelir kurulan ceme
Sirlar kapisini acar kamil olan insan
Yol gösteren görünür lokma sofrasinda
Ehl-i beyit divaninda Mansur durmus darda
Pir dergahi olusmus gelen ereni bekler
Birdal buldu tutuldu Ulu divana sigindi
Elini atti duvara Hizir cedine yetisti
Yürü dedi yürüdü (duvar yürüdü +2)

Musai kazim inanc eyler cümle erhak erenlere
Sah mansur yol gösterir yola girenlere
Koca kazan herdem kaynar kizil ateste
Gönüller süzgecten gecer siri hakikatta
Kilavuzlar birlik saglar ermisleri secer
Zaman gelip gecti mansur dilde kaldi
Birdal buldu tutuldu Ulu divana sigindi
Elini atti duvara Hizir cedine yetisti
Yürü dedi yürüdü ( duvar yürüdü + 2 )

 Yazan Musai Kazim Düzgün

 
 
 

 

 

 

Seyyid BABA MANSUR OCAĞININ TARİHİ
Anadolu’da Baba Mansur Ocağı denilen bir Ocak vardır. Bu ocağın kökeni Hz. Muhammed’e dayanır. Aslen Kureyş kabilesine dahildir. (Bu kabilenin, Anadolu Aleviliğinde önemli bir yere sahip olan Kureyş ocağı ile yakın bir ilgisi bulunmamaktadır) Aslında Alevi Ocaklarının pek çoğu, Anadolu'ya Horasan'dan geldiklerini söyler ve kabul ederler. Abbasiler döneminde, Arap / İslam coğrafyasında Abbasiler'in Ehli Beyt düşmanlığını içeren katı zulmü süre gelmiştir. Harun Reşit ile yönetimin başında olan Bermekoğlu Caferin arası açılmış, bütün Bermekiler kılıçtan geçirilmiştir. Bu arada İmam Musa-i Kâzım'ı kendisine rakip olarak gören Harun Reşit, kendisini zehirleterek şehit etmiştir. Halbuki 751 Yılında Horasanlı Eba Müslüm, Emevi Devletini yıkıp yerine bir devlet kurmak istediğinde ilk önce akla Hz. Muhammed’in Ehl-i Beyt’inin soyundan den gelmekte olan 6. İmam Cafer Sadık’a (İmam Cafer Sadık : İslam içtihadını içeren ve kaynağını ilahi telkin Kuran- ı Kerimden alan İslamın el kitabı, Buyruk isimli eseri kaleme alan zattır) müracaat eder. İmam Cafer Sadık, şöyle cevap verdi. ‘’ Büyük Dedem Hz. Muhammed ahir zaman peygamberiydi. Cenabı Allah, ümmetine öncü olarak kendisine Kuran-ı Kerim’i gönderdi. Ümmetinin içinden bir kısım insanlar buna rağmen kendisine her türlü cefayı çektirdiler. Kendisinden sonra Halife olarak dedem Hz. Ali’yi tayin etmesine rağmen, bu insanlar ilahi emri dinlemediler. Daha sonra Dedem İmam Ali halife oldu. Ancak buna rağmen itaat etmeyenler oldu. Çok kan döküldü. Dedem İmam Ali şehit edildi. Dedem İmam Hasan yerine geldiğinde gene aynı dava devam etti. Onu da Süfyanoğulları zehirleyerek şehit ettiler. Zamanın bir kısım müşrikleri bu sefer de Dedem İmam Hüseyin’e, kendilerini Emevi zulmünden kurtarmaları için defalarca müracaat ettiler. Dedem Şah Hüseyin’i Kerbela’da susuz şehit ettiler. Dedem İmam Zeynel Abidin, çıplak develere bindirilerek susuz çöllerde aile efradımız ile birlikte çok cefalara maruz bırakıldı. Dedem İmam Muhammed Bakır gene aynı şekilde zehirlettirilerek şehit edildi. İslam dinini ve Kur’anı koruyan Aba- i Ceddimize karşi zulüm ve katliamları reva gördüler. Bütün bunların nedeni dünya malına ve onun saltanatına karşı sonsuz ihtiras ve hırsları sebep oldu. Bedelini tüm insanlık alemi ve İslam dünyası ödedi ve bu acı halen devam ediyor. Bu vesile ile ben bir İmam olarak daha fazla acı çekilmesini ve bedel ödenmesini reva görmüyorum. Dünya işlerini inanç işinden ayırmak lazım gelir. Ben ve aile efradım kendimize hakka ikrar ve hizmet yolunu tercih ettik. Siz başka uygun bir insanı bu işe halife olarak tayin ediniz’’. Görüldüğü gibi İmam Cafer Sadık, kendisine sunulan Halifelik makamını nazik bir dille red etmiş ve kaynak olarak Kuran-ı Kerimi esas alarak kendisini din hizmetine adayan büyük bir İmam ve ulemadır. İmam Hanefi, İmam Şafii, İmam Hambeli ve İmam Maliki dahil olmak üzere zamanın ünlü alim ve din ulemaları, İmam Cafer Sadık’a gönülden bağlı olan onun talebeleridirler. Bu konuda ismi yukarıda zikr edilen ulemalar, İmam Cafer Sadık’a ve İslam dinine karşı yanlışlıklar yapmaya zorlanmalarına rağmen buna uymadıkları için bu uğurda Abbasi halifeleri tarafından işkence ile katledilmişlerdir. 90 yıllık Emevi hükümranlığı etki coğrafyasını sınırlarını Mezopotamya, Orta Asya, Kafkasya içleri, Orta Anadolu, Tüm kuzey ve Orta Afrika ve Asya’nın kısmi güneybatı sahillerine kadar genişletmiş. İşgal edilen her yer İslam adı altında yerle bir edilmiş, işgal edilen kentler talan edilmiş, direnenler kılıçtan geçirilmiş, teslim olanlar, kadınlar ve çocuklar yerinden yurdundan edilerek köle olarak başka diyarlarda satılmışlardır. İşgal edilen yörelere, tarihin belki de hiç bir döneminde görülmeyen zulümler yaşattırılmıştır. Bu dönemde yapılanlar sadece Ehl-i Beyt taraftarlarına ve işgal edilen bölgelere yapılmakla sınırlı kalmamış, İslam dininin içeriğine de kuvvetli saldırılar yapılmıştır. Örneğin Haccac- ı Zalim ve Kutaybe bin Müslim’in yaptığı zulümler çok değişik kaynaklarda yayınlanmakta, Haccac-ı Zalim’in kendi kuvvet ve kudretini ispatlamak için Mekke ve Kabe-i Beytullahı dahi yakıp yıkarak ve yerle bir etmekten dahi çekinmediğini ibretle sergilemektedirler. Emevi hükümranlığı işgal ettiği yerlere işte bu yöntemlerle söz konusu İslamiyeti götürdüğünü iddia etmektedir. Ve doğal olarak işgal edilen coğrafyalarda insanlar korku belası ile İslamı kabul ettiğini söylemek durumunda kalmışlardır. İşin gerçek yanı ise şöyledir. Emevilerin işgal ettiği yerlerde korku belası ile müslümanlığı kabul edenlerle Ehli Beyt taraftarları arasında bir kader birliği ortaya çıkmıştır. Her iki kesim de zulme uğrayan taraflar olarak Emevi iktidarından huzursuz olmuş ve bu iktidarın zulmü altında inim inim inlemişlerdir. 750 Yılında İran / Horosan Türklerinden Emevilerin Horasan Valisi Eba Müslüm (Eba Müslim) adında bir genç etrafında toplanan insanlar isyan ederek baş kaldırdılar ve Emevi Devleti ile savaşarak onları bertaraf ettiler ve böylelikle Emevi devleti yıkılmış oldu. Eba Müslüm’ün gönlünde Halifeliğe Ehli Beyt soyundan gelen birini getirmek yatıyordu. Bu vesile ile Ehli Beyt soyundan gelen ve günün İmamı olan İmam Cafer Sadık’a müracaat etti. Ondan gerekçeleri yukarıda sıralanmış olan Hayır cevabını alınca diğer Ehl-i Beyt soyundan gelenler de ‘’Madem İmam Cafer kabul etmiyor, biz de kabul edemeyiz’’ cevabını verdiler. Bu durumda Ehli Beyt soyundan bir halife bulmak umudu kalmamıştı. Ancak Eba Müslüm yine de bu emanetin Ehli Beyt taraftarlarına ait olduğunu düşünüyordu. Ehli Beyt soyundan kimse bu göreve talip olmayınca Eba Müslüm, Hz. Muhammed’in Hz. Abbas adlı amcasının soyundan gelen Ebu-l Abbas halife olarak tayin edildi. (Abbasi Devleti Miladi 751 - 1258) Ebu-l Abbas halife olduktan kısa bir süre sonra, Ehli Beyt taraftarlarının gelip bu emaneti kendilerinden geri alacağı ehvamına (kuşkusuna) kapıldı. Bu vesile ile 22 Ocak 766 tarihinde İmam Cafer-i Sadık, Abbasi Halifesi Ebu-l Abbas’ın emri ile Mansur- u Devaneği tarafından zehirletilerek 67 / 69 yaşında şehid edildi. (Kabri Medine Baki mezarlığındadır). Ehli Beyt taraftarları, Emeviler döneminde de sürekli baskıya maruz kaldıklarından, amca çocukları / torunları olan Abbâsîler döneminde rahatlayacaklarını umuyorlardı. Ancak kendilerinden başka Ehli Beyt ailesinin olmadığını iddia eden Abbâsîler, hilafetin meşrû varislerinin kendileri olduklarını ileri sürerek yönetimi tamamen tekellerine almış ve Ehli Beyt soyundan olan amca çocuklarını, dışlayarak onların hilafet makamında hak iddia ettiklerini ileri sürmüşlerdir. Emevîler döneminde baskıya maruz Ehli Beyt soyu, bu sefer de amca çocukları / torunları tarafından çeşitli yollarla zülme tabii tutulmuşlardır.

 
GeriDuraklatİleri


Siteye Gelen Canlarin Sayisi 208024 ziyaretçiDeyerli Canlarin Hepsine Cani Gönülden tesekür Ederim! Aski Niyazimla. Musa-i Kazim Düzgün
Ehl-i Beyt Soyocagi Boneuzag TÜM DINLERI KARDES OLARAK GÖRÜR  
 

ASURE GÜNÜ RESMI DINI TATiL OLSUN DIYENLER
EVET OLSUN
HAYIR OLMASIN

(Sonucu göster)


 
iyiki burdasiniz / iyiki varsiniz "begen facebook'ta PAYLAS"  
   
Reklam  
 
 
ÜLKEYI YÖNETENLER HERZAMAN BARISCI OLMALI  
 
ALEVI - SUNNI AYRIMINI YAPAN YEZIT DÜSÜNCESINDEKI YÖNETICILER INSANLIKTAN NASIBINI ALMAYAN KINDAR DINCILERDIR


 


bütün evren semah döner döner Ali diye diye



 

 

Ehli beytde ve imam Hüseyin ASKINA
göz Pinarim Herdem Sel olup Akar ya Hüseyin 
 
HAK HUKUK ADALET OLACAKSA HER KES ICIN OLMALI  
 

 
ÖZGÜRLÜK ve BARIS ADINA NE OLURSAN OL ÖNCE INSAN OL  
 

 
INSANLAR ARASINDA AYRIM YAPANILARI LANETLIYORUM  
  Bildergebnis für boneuzag. tr.gg resimler
          
            
 

 
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=